سامانه اطلاع رسانی دیجیتال ساینیج شرکت کاماسیستم

 

دیجیتال ساینیج چیست (مدیریت یکپارچه اطلاع رسانی) ؟

 

شرکت کاما سیستم ، تنها بخشی از یک اکوسیستم بزرگتر در دنیای Digital Signage  است.

این شرکت یک رویکرد و مدل تجاری منحصر به فرد دارد که می تواند بخش عمده ای از نیاز مجموعه های بزرگ و کوچک کشور را برطرف سازد . این راهکار به کاربران اجازه می دهد که چگونه تلویزون ها را کنترل و مدیریت کنند. این شرکت بیشتر بر روی اجرای دیجیتال ساینیج خود در زیرساخت های مبتنی بر IP تمرکز دارد، اما تلاش می کند در بحث سخت افزار نیز شفاف ترین و صادق ترین شرکت در بازار ایران باشد.

 

 

دیجیتال ساینیج شرکت کاماسیستم

 

 

این امر با ذکر لیست قیمت های عمومی، معرفی منابع سخت افزاری در جهت واسپاری تهیه سخت افزار به خود مشتریان، ارائه پشتیبانی فنی رایگان یکساله بصورت آنلاین و حضوری و حتی استقبال از ویژه سازی سامانه خود در برابر ایده ها و پیشرفت های جدید پیشنهاد شده توسط مشتریان صورت می گیرد.

 

دیجیتال ساینیج مانند یک پازل است که برای استفاده بهینه از آن باید قطعات را به هم متصل کنیم.

 

قطعات پازل کدامند؟

 

در دنیای دیجیتال راهکارها و مولفه های مختلف و گوناگونی وجود دارد، اما می توان آنها را در چند دسته کلی پوشش داد:

 

دیجیتال ساینیج شرکت کاماسیستم 

 

 

:: سخت افزار - اجزای فیزیکی

- صفحه نمایش ها (نمایشگرهای دیجیتال)     

- پخش کننده های رسانه (یا کلاینت در صورت لزوم)

- اجزای شبکه

- سرور

 

:: نرم افزار 

یک سامانه مدیریتی است که تعداد ، نوع و زمان پخش محتوای تعریف شده از سمت کاربر را مدیریت می کند. این نرم افزار که KamaDS نام دارد تولید داخلی بوده و توانسته است در کشور جایگزین انواع خارجی آن گردد. 

 

:: قابلیت اتصال

مسیرهایی که صفحه نمایش دیجیتال به سیستم مدیریت محتوا متصل می شود ، خواه با استفاده از خطوط سخت (کابلی) ، Wi-Fi یا فناوری های تلفن همراه

 

:: نصب

کل مراحل نصب ، از بررسی ساختار ها و زیر ساختها گرفته تا نقشه مسیر جایگذاری و در انتها نصب نهایی توسط تیم فنی انجام شده و همیشه سعی می گردد که در بهینه ترین زمان ممکن با حداکثر توان انجام گیرد. 

 

:: محتوا

در حقیقت آذوقه این سیستم است که با طراحی ها و نوع های مختلف باعث جذابیت این اکوسیستم دیجیتال می گردد.

 

:: تعامل

روش هایی که مشتریان و مراجعین نهایی از آنها برای ارتباط با قسمتهای مختلف سازمان و گرفتن اطلاعات مورد نیاز استفاده می کنند.

 

 

بنابراین ، دیجیتال ساینیج چیست؟

 

 

دیجیتال ساینیج شرکت کاماسیستم

 

 

این یک سوال عالی است! در مورد معنای این اصطلاح بحثهای زیادی انجام شده است، ولی اگر به کلمه "تابلو دیجیتال"  توجه کنیم دیگر جای هیچ سوالی باقی نمی ماند.

دیگر نمی توانید بدون دیدن تابلوهای دیجیتال در جاده ها رانندگی کنید ، وارد رستوران شوید ، به فرودگاه بروید ، حتی به مدرسه بروید. "تابلوهای دیجیتال ساینیج" نام جذابی برای انواع فن آوری های مختلف است که به روش های مختلفی برای اهداف مختلف اطلاع رسانی دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد.

دیجیتال ساینیج از فناوری هایی مانند LCD ، LED  و Projection برای نمایش محتواهایی مانند تصاویر دیجیتال ، فیلم ، رسانه‌های زنده و اطلاعات استفاده می کند. آن را می توان در فضاهای عمومی ، سیستم های حمل و نقل ، بانک ها،  موزه ها ، استادیوم ها ، فروشگاه های زنجیره ای و مال ها ، هتل ها ، رستوران ها ، و ساختمان های شرکت ها و غیره یافت ، تا بتوانند اطلاع رسانی ها ، نمایشگاه ها ، بازاریابی و تبلیغات در فضای باز را ارائه کرد.

بنابراین ، به طور خلاصه ، دیجیتال ساینیج شامل هر صفحه نمایش با هر اندازه ای است که به هر دلیلی هر نوع محتوایی را نمایش می‌دهد.

این توصیف فوق العاده گسترده ای است و یکی از اصلی ترین دلایلی که به طور متوسط ​​ممکن است شرکتی که قصد خرید دیجیتال ساینیج را دارد به راحتی سردرگم شود. البته دلیل اصلی دیگر سردرگمی آنها ، می تواند ازدیاد بیش از حد شرکت های ارائه دهنده دیجیتال ساینیج باشد. اما می توان با قاطعیت اعلام کرد که شرکت کاما سیستم، اولین شرکت دانش بنیان و تولید کننده ایرانی سامانه دیجیتال ساینیج در ایران بوده و بیشترین تعداد مشتریان را در این زمینه پوشش داده است. از جمله پروژه های مهم شرکت می توانیم به صادرات محصول به کشور هایی از قبیل افغانستان و بولیوی و عراق (شهرهای اربیل و نجف) و همچنین در پروژه های داخلی به فرودگاه بین المللی امام خمینی،پتروشیمی جم، پتروشیمی پترو پارس، شرکت همراه اول، دیوان محاسبات کشور، شرکت ایرانسل،هتل اسپیناس پالاس تهران، مجتمع تجاری ایران مال، مرکز مخابرات اصفهان وهمچنین  صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود.

 

..:: مشاهده لیست کامل پروژه های دیجیتال ساینیج شرکت کاماسیستم ::..

 

بنابراین بهترین راه برای پیمایش این مسیر با بهترین راهکار و همراهی یک تیم حرفه ای، انتخاب یک شرکت با سابقه درخشان در این راستا است.

 

..:: نحوه انتخاب بهترین شرکت و بهترین راه حل IPTV و Digital Signage چیست؟ ::..

 

فرایند اجرای راهکار

 

 

دیجیتال ساینیج شرکت کاماسیستم

 

در این مسیر دو عامل مهم وجود دارد که بر اساس آنها راهکار دیجیتال ساینیج شکل می گیرد:

 

1. شناسایی نیازهای مشتری 

اولین سوالی که ما از مشتریان خود می پرسیم، این است:

 "هدف شما از مستقر کردن سامانه دیجیتال ساینیج چیست؟"

 سپس با چند سوال دیگر کمی عمیق تر می شویم:

چند صفحه نمایش دیجیتال مورد نیاز شما می باشد؟

جدول زمانی برای استقرار پروژه چیست؟

استراتژی محتوای شما چیست؟

مقدار بودجه ای که برای آن در نظر دارید چه میزان است؟

پس از انجام این فرآیند ، ما تمایل داریم یا به سرعت به سراغ ارائه توانایی های خود برویم. نشان می دهیم که کدام یک از سناریوها، راه کار بهتری است.

اگر درک درستی از هدف و منابع مورد نیاز برای موفقیت در شبکه خود داشته باشید ، وقت آن است که نمایشگرهای دیجیتال را تهیه کنید و آستین های خود را بالا بزنید. اگر این کار را نکنید ، برای نشان دادن آن چیزی که در ذهن می پرورانید می بایست دست به دامان روش های سنتی و قدیمیتر ماننده  بنر ها و اعلامیه های کاغذی و پارچه ای بشوید. این روش ها می تواند تاحدی در نابودی منابع زیست محیطی تاثیر گذارد و هم هزینه های گزافی را به شرکت ها و مجموعه ها وارد نماید.

 

2. تعیین معیارهای انتخاب فن آوری

خبر خوب این است که مشکلات تهیه و نصب شبکه در سال های اخیر بطور قابل توجهی کاهش یافته است، بنابراین شما احتمالاً می توانید به سرعت زیرساخت شبکه را ایجاد نمایید.

تعیین هزینه های سامانه نرم افزاری پیچیده است. زیرا خدمات در مدل های پیشنهادی و مدل های تجاری ارائه شده بسیار متفاوت می باشند.

هزینه های تولید محتوا به طور گسترده ای بر اساس هدف شبکه ، کیفیت مورد نیاز و فرکانس تغییر متفاوت است.

 

 

نرم افزار دیجیتال ساینیج DIGITAL SIGNAGE چیست؟

 

 

دیجیتال ساینیج شرکت کاماسیستم

 

 

سامانه دیجیتال ساینج Digital Signage به کاربر سیستم اجازه می دهد تا محتوای تعداد نامحدودی نمایشگر در سطح ارگان، شهر و کشور را کنترل  نماید.

با استفاده از ابزار زمان بندی بر اساس رویداد های مهم سازمان یا رویداد های ثبت شده تقویم رسمی کشور می تواند صفحاتی را که از قبل به راحتی با نرم افزار دیجیتال ساینیج شرکت کاماسیستم طراحی کرده (که می تواند شامل عکس، فیلم، زیرنویس، آب و هوا و حتی اذان و ... باشد) را به اطلاع تمامی افراد سازمان برساند. این سامانه قابلیت های تعریف رویداد ، تعریف گروه بندی (کمپین Campaign) و مدیریت مانیتورهای مختلف را دارد.

..:: لیست امکانات سامانه دیجیتال ساینیج شرکت کاماسیستم ::.


در سامانه دیجیتال ساینیج ، محتواهای رسانه ای در حافظه داخلی ذخیره می شود تا هنگامی که دسترسی به اینترنت مقدور نمی باشد، پخش محتواها همچنان بدون وقفه ادامه داشته باشد !!!

این درحالی است که بسیاری از سیستم های دیجیتال ساینیج اگر به اینترنت دسترسی نداشته باشند، دیگر کار نخواهند کرد.

 

گزارش گیری:

 

 

دیجیتال ساینیج شرکت کاماسیستم

 

 

بارگذاری ، مدیریت و توزیع محتوا تنها بخشی از اجرای شبکه دیجیتال ساینیج است. اگر به دنبال استقرار چندین نمایشگر دیجیتالی در مکان های مختلف هستید ، مدیریت شبکه از راه دور برای شما حیاتی است. بهترین سیستم مدیریت نمایشگر ها ، ابزارهای بسیار قدرتمندی هستند که اطلاعات مربوط به دستگاه ها را جمع آوری کرده و داده ها را گزارش می دهند.

سامانه دیجیتال ساینیج شرکت کاماسیستم، دارای سیستم گذارش گیری بسیار قدرتمند و کارامدی جهت مدیریت هرچه بهتر سیستم می باشد. از ویژگی های بارز این سیستم گزارش گیری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- گزارش دادن در مورد هر رسانه به صورت جداگانه از طریق داشبورد مدیریتی

- گزارش سلامت و وضعیت هر یک از  نمایشگرها

- به ازای هر تغییر در پنل مدیریتی، لاگ و گزارش کاملی ثبت می گردد

 

روند در صنعت دیجیتال ساینیج، در حال دور شدن از رایانه های شخصی ویندوز است که در گذشته بر بازار تسلط داشتند. این روند به سمت راه حل های سریعتر، امن تر و ارزان تر می رود. راه حل های غیر ویندوزی مانند Linux ، Android و راه حل های تحت وب ،از جمله این راهکارها هستند.

بیشتر شرکت های نرم افزاری در فضای دیجیتال ساینیج خود را سیستم مدیریت محتوا نیز می نامند.

پنل مدیریتی سامانه دیجیتال ساینیج شرکت کاماسیستم، دارای رابط کاربری (UI) بسیار ساده و روانی است. بنابراین به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند به راحتی و با سرعت بسیار زیاد، مطالب و محتواهای مورد نیاز خود را بارگذاری و مدیریت نمایند.


 

آخرین مقاله ها